Logische informatiesystemen

Versie door Eoord (overleg | bijdragen) op 5 nov 2019 om 10:20 (1 versie geïmporteerd)
Logische informatiesystemenBeschrijving
Aanwezigheid en toegangs-controle-systeemEen systeem dat in staat is personen te herkennen, te bepalen of deze persoon toegang heeft tot de locatie en toegang te verlenen.
Afspraken systeemEen systeem waarin afspraken tussen mensen of organisaties kan worden geregeld.
Architectuur-beheersysteemEen systeem die het beheren van de enterprise-architectuur en de daaraan ten grondslag liggende doelstellingen en beleidsuitgangspunten ondersteunt.
Architectuur-modelleer-systeemEen systeem die helpt bij het modelleren van de enterprise-architectuur.
CRM systeemEen systeem dat het werven en beheren van allerlei soorten relaties ondersteunt.
Call management-systeemEen systeem dat ondersteunt in het routeren van telefoongesprekken.
Desktop-publishing-systeemEen systeem dat bedoeld is voor het bewerken en opmaken van drukwerk.
Facilitair systeemEen systeem dat het beheren van gebouwen en de daaraan verbonden faciliteiten en goederenstromen ondersteunt.
Financieel adviessysteemEen financieel adviessysteem biedt ondersteuning voor het geven van financieel advies aan klanten.
Financieel systeemEen systeem dat de financiële administratie en de verwerking van financiële stromen ondersteunt.
IT-service-management-systeemEen tool dat het beheersen van de (IT) dienstverlening ondersteunt.
InkoopsysteemEen systeem dat het inkopen van producten alsook het beheren van leveranciers en contracten ondersteunt.
Juridisch kennissysteemEen systeem dat juridische kennis ontsluit.
KennisbankEen systeem dat ondersteunt bij het vinden van de juiste informatie, ondermeer door antwoorden te geven op veelgestelde vragen.
Klachtenbeheer-systeemEen systeem ter ondersteuning van het klachtafhandelingsproces.
Klantcontact-systeemEen systeem dat gericht is op het afhandelen van directe klantcontacten en dat met name door een klantcontactcentrum wordt gebruikt.
Kwaliteits-management-systeemEen systeem dat ondersteunt bij het optimaliseren van de kwaliteit van producten, processen, diensten en organisatie.
OrderafhandelingssysteemEen systeem dat klantorders afhandelt door het coördineren van de levering.
OvereenkomstbeheersysteemEen systeem dat overeenkomsten met klanten beheert.
Performance management-systeemEen systeem dat helpt om te bepalen of een organisatie voldoet aan haar doelstellingen.
Personeels-systeemEen systeem dat het administreren en managen van medewerkers ondersteunt.
Proces-modelleer-systeemEen systeem dat gericht is op het modelleren van bedrijfsprocessen.
Product-informatie-management-systeemEen systeem dat informatie over producten beheert.
Projectplanning-systeemEen systeem dat het plannen van projecten ondersteunt.
Risico-management-systeemEen systeem dat ondersteunt bij het in kaart brengen en beheersen van risico's.
Service-management-systeemEen systeem dat de dienstverlening aan de klant ondersteunt door verzoeken tot dienstverlening te registreren en de uitvoering te bewaken.
Tijdregistratie-systeemSysteem dat het registreren van de besteding van de tijd van medewerkers ondersteunt.
VerkoopsysteemEen systeem dat het verkoopproces ondersteunt door het samenstellen van offertes en het ontvangen van klantorders.
Warehouse-management-systeemBeheert onder andere de locatie-indeling in een stellingmagazijn, handelt de orderstroom in de juiste planningvolgorde af en beheert de goederenstromen.