Bedrijfsfuncties

Versie door Dgreefhorst (Overleg | bijdragen) op 20 mrt 2015 om 14:51

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
GovernanceVeranderbepalingKaderstellingPerformancemanagementVerantwoordingVoorlichtingMarketingVerkoopContactbeheerProductverstrekkingProducten- en dienstenontwikkelingProductfabriceringVoorraadbeheerTransport en distributieOvereenkomstbeheerPersoneelsmanagementFinancieel managementFacilitair managementProgramma- en projectmanagementIT ontwikkeling en beheerInkoop- en contractmanagementCommunicatiemanagementJuridische ondersteuningOrderafhandelingKlantgerichte dienstverleningProductiegerichte dienstverleningBedrijfsfunctiemodel.png


 Beschrijving
CommunicatiemanagementHet ervoor zorgdragen dat de organisatie zich op de juiste wijze uit naar interne en externe partijen.
ContactbeheerHet ondersteunen van de directe interactie met relaties.
Facilitair managementHet zorgdragen voor de faciliteiten van de organisatie.
Financieel managementHet zorgdragen voor alle inkomende en uitgaande financiële stromen.
GovernanceHet inrichten en uitvoeren van de besluitvormingsprocessen en -structuren en het nemen van strategische besluiten.
IT ontwikkeling en beheerHet ervoor zorgen dat informatie en technologie beschikbaar is voor de ondersteuning van de processen.
Inkoop- en contractmanagementHet verwerven van middelen en het bewaken van de afspraken hierover met de leverancier.
InteractieHet ondersteunen van interacties met relaties buiten de organisatie, zoals klanten en contactpersonen.
Juridische ondersteuningHet adviseren over juridische aspecten in de bedrijfsvoering.
KaderstellingHet bepalen binnen welke beperkingen (beleid en architectuur) processen dienen te worden uitgevoerd en het bewaken of processen binnen deze beperkingen blijven.
Klantgerichte dienstverleningHet verlenen van diensten aan klanten die veel interactie met deze klanten vragen.
MarketingHet creëren van prospects door het uitvoeren van gerichte campagnes.
OndersteuningDe processen die de primaire bedrijfsvoering ondersteunen.
OvereenkomstbeheerHet ondersteunen van het beheren van overeenkomsten met klanten.
PerformancemanagementHet bewaken of processen worden uitgevoerd in lijn met de opgestelde doelstellingen.
PersoneelsmanagementHet ervoor zorgdragen dat er competente medewerkers beschikbaar zijn voor de uitvoering van bedrijfsprocessen.
Producten- en dienstenontwikkelingHet bepalen welke producten en diensten worden geleverd.
ProductfabriceringHet fabriceren van artikelen op basis van grondstoffen die zijn ingekocht.
Productiegerichte dienstverleningHet verlenen van diensten aan klanten die weinig interactie met deze klanten vragen.
ProductverstrekkingHet overdragen van een aantal artikelen aan een klant op basis van een klantorder.
Programma- en projectmanagementHet ervoor zorgdragen dat programma's en projecten beheerst worden uitgevoerd.
RisicomanagementHet ondersteunen van het beheer van alle risico’s die kunnen optreden in de bedrijfsvoering.
SturingHet richting geven aan organisaties op strategisch en tactisch niveau.
Transport en distributieHet transporteren en distribueren van materialen en artikelen van leveranciers en naar klanten, en het eventueel retourneren van artikelen van klanten.
VeranderbepalingHet bepalen welke veranderingen zouden moeten worden doorgevoerd en de doelstellingen die daaraan ten grondslag liggen.
VerantwoordingHet rapporteren naar belanghebbenden binnen en buiten de organisatie over de waarin wordt voldaan aan verplichtingen en afspraken.
VerkoopHet komen tot een overeenkomst met prospects en het afhandelen van klantorders in het kader van een overeenkomst.
VoorlichtingHet bieden van allerlei (publieke) informatie aan klanten over bijvoorbeeld de organisatie en haar producten en diensten.
VoorraadbeheerHet beheren van de voorraad van de producten en deelproducten, en het tijdig aanvullen ervan.

XL&Blogs

XL&Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws en
ontwikkelingen binnen XL&Knowledge?

XL&Links