--

Serviceniveauovereenkomsten

Principe.png
Een principe is een normatieve eigenschap van alle systemen in een gegeven situatie of van de wijze waarop die systemen worden gerealiseerd.

Eigenschappen

CategoriePrincipe
StatementEr zijn serviceniveauovereenkomsten met externe beheerders van applicaties en infrastructuur
MotivatieTekstMedewerkers verwachten in het algemeen dat zij hun werk kunnen doen en dat de daarvoor benodigde serviceniveau’s expliciet worden bewaakt. Als applicaties en infrastructuur niet externe partijen worden beheerd is het belangrijk dat er goede afspraken worden gemaakt over het bewaken van deze serviceniveau’s. Dit voorkomt dat de IT afdeling verantwoordelijk wordt gehouden voor iets dat ze niet waar kan maken. Het is uiteindelijk de IT helpdesk waar alle gebruikers het eerst terecht komen in geval van verstoringen.
ImplicatieTekstHet is bij de IT helpdesk bekend welke applicaties de organisatie zelf beheert en welke applicaties door externe partijen worden beheerd. De serviceniveau's van de applicaties en infrastructuur die extern wordt beheerd zijn expliciet in kaart gebracht.
ArchitectuurdomeinApplication, Technology
ThemaGovernance, Informatiebeveiliging
KwaliteitseigenschapFunctionality, Reliability


Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten


Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt


XL&Blogs

XL&Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws en
ontwikkelingen binnen XL&Knowledge?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

XL&Links