--

Scheiding front- en back-office

Dit is de goedgekeurde versie van deze pagina. Er is geen nieuwere versie.
Principe.png
Een principe is een normatieve eigenschap van alle systemen in een gegeven situatie of van de wijze waarop die systemen worden gerealiseerd.

Eigenschappen

CategoriePrincipe
StatementFront-office processen zijn gescheiden van back-office processen
MotivatieTekstFront-office processen zijn verschillend van back-office processen: de eerste is gericht op customer-intimacy terwijl de tweede is gericht op operational excellence. Front-office processen vragen andere kennis en competenties als back-office processen. Het scheiden van back-office processen van front-office processen maakt het mogelijk back-office processen te hergebruiken.
ImplicatieTekstProcessen zijn volledig gewijdt aan de front-office of back-office. De scheidslijn tussen front-office en back-office processen is duidelijk gedefinieerd. Front-office applicaties bevatten geen back-office logica.
ArchitectuurdomeinBusiness, Application
KwaliteitseigenschapMaintainability


Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
Scheiding front- en back-officeIs gerelateerd aan


Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt


XL&Blogs

XL&Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws en
ontwikkelingen binnen XL&Knowledge?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

XL&Links