Klantcontactsysteem

Dit is de goedgekeurde versie van deze pagina. Er is geen nieuwere versie.
 
Applicatiecomponent.png
Een applicatiecomponent is een modulair, installeerbaar en vervangbaar onderdeel van een systeem dat zijn inhoud afschermt en zijn functionaliteit blootstelt aan zijn omgeving via een verzameling koppelvlakken.

Eigenschappen

BeschrijvingEen systeem dat gericht is op het afhandelen van directe klantcontacten en dat met name door een klantcontactcentrum wordt gebruikt.
AbstractieniveauLogisch
Open sourceNee

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
KlantcontactsysteemRealiseert

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt
Callscripter (Applicatiecomponent)SpecialiseertKlantcontactsysteem
Oracle E-Business SM (Applicatiecomponent)SpecialiseertKlantcontactsysteem

Een contact center is een afdeling die gespecialiseerd is in het afhandelen van klantcontacten via diverse communicatiekanalen. In het bijzonder telefonie, e-mail en Internet communicatie worden in grote aantallen door contact centers afgehandeld.

Door de ontwikkeling van moderne technologieën (van eind twintigste eeuw en begin eenentwintigste eeuw) breidt het dienstenpakket van een gemiddeld ccntact Center zich snel uit. Anno 2006 is de integratie van zelfhulp, sms en chat een ontwikkeling die men steeds vaker terugziet bij middelgrote tot grote ondernemingen. Daarnaast ontwikkelt het Contact Center zich vanaf 2002 langzaam van een eenvoudig callcenter naar een volledig dienstencentrum dat midden in een organisatie staat.

Recente ontwikkelingen (2005-6) wijzen uit dat goede informatievoorziening en technologie een belangrijke bijdrage leveren aan de Contact Center organisatie. Een moderne telefooncentrale, kennisbanken en moderne Customer Relationship Management systemen zijn niet meer uit een modern contact center weg te denken. Door deze ontwikkeling beschikt een Contact Center over diverse disciplines in diverse vakgebieden. Men kan hierbij denken aan ICT, planning en contentbeheer.

(bron: WikiPedia)
Property "Citaat" (as page type) with input value "Een contact center is een afdeling die gespecialiseerd is in het afhandelen van klantcontacten via diverse communicatiekanalen. In het bijzonder telefonie, e-mail en Internet communicatie worden in grote aantallen door contact centers afgehandeld.

Door de ontwikkeling van moderne technologieën (van eind twintigste eeuw en begin eenentwintigste eeuw) breidt het dienstenpakket van een gemiddeld ccntact Center zich snel uit. Anno 2006 is de integratie van zelfhulp, sms en chat een ontwikkeling die men steeds vaker terugziet bij middelgrote tot grote ondernemingen. Daarnaast ontwikkelt het Contact Center zich vanaf 2002 langzaam van een eenvoudig callcenter naar een volledig dienstencentrum dat midden in een organisatie staat.

Recente ontwikkelingen (2005-6) wijzen uit dat goede informatievoorziening en technologie een belangrijke bijdrage leveren aan de Contact Center organisatie. Een moderne telefooncentrale, kennisbanken en moderne Customer Relationship Management systemen zijn niet meer uit een modern contact center weg te denken. Door deze ontwikkeling beschikt een Contact Center over diverse disciplines in diverse vakgebieden. Men kan hierbij denken aan ICT, planning en contentbeheer.

(bron
WikiPedia)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

XL&Blogs

XL&Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws en
ontwikkelingen binnen XL&Knowledge?

XL&Links